Ris og ros til Gigahost

Min hjemmeside har været i stykker i de sidste par dage. Det beklager jeg, men nu skulle den være klar igen. Jeg skiftede ellers til Gigahost for et par måneder siden netop for at undgå nedbrud. Øv.

Ifølge Gigahosts servicemeddelelser har de haft hardwareproblemer. Den er jeg ikke helt sikker på, om jeg køber, for tidligere i dag tikkede der en Google Alert ind i min postkasse, som henledte min opmærksomhed på denne oversigt over defacements (her et udvalg af defacements udført af samme hacker mod samme IP-adresse). Listen antyder, at hackeren har ramt en god del hjemmesider på en og samme server, og det er min teori, at serveren ganske enkelt er blevet hacket.

Jeg skulle ønske, at Gigahost var lidt mere snakkesaglige når det kommer til feedback i disse situationer. Vi som kunder har lyst til at vide, hvad status er og hvornår vi kan forvente, at der sker noget. Det skal siges til deres ros, at da jeg endelig skrev til supporten og rykkede for at noget skulle ske, kom jeg nærmest først i køen og har e-mail-chattet med en tekniker i halvanden time, indtil min side kom op at køre igen. Jeg skal så ikke kunne sige, hvilken indflydelse det har haft på andres behandligstid, men bare mine filer er kommet tilbage (egoismen længe leve!).