Min mælk har fået augmented reality

tine melk augmented reality eksempel

Augmented mælkereality

Ved morgenbordet i dag var der noget på mælkekartonen, der fangede min opmærksomhed; en QR-kode. QR-koder har samme effekt på os nørder, som syltetøj har på fluer. Vi bliver interesserede.

QR-koden var et link til en iPhone app, som ved hjælp af telefonens kamera laver spisebordet om til en grøn eng med fjollede, dialekttalende køer.

2012 blev altså året, hvor augmented reality blev mainstream og endte på morgenbordet. Bag på mælken. Det er den norske mælkeproducent, Tine, der står bag, og det hele er et led i et nyt markedsføringsstunt, hvor man har fokus på, at mælken er produceret lokalt. Og at køerne er glade. Og taler med dialekt.

Du kan prøve selv. Hent appen i iTunes og peg den på QR-koden herunder (vælg først “Vest”, “1 liter” og “nej” til skummet – hvorfor de oplysninger ikke i QR-koden er mig en gåde).

Vend kameraet mod koden